Kodulehe tegemine

Kuidas teha kodulehte ning kodulehe tegemise õpetus Wordpressiga algajatele

Kodulehe Tegemine ja kodulehe tegemise õpetus

Ennem kodulehekülje tellimist, võtke võimalusel pakkumised mitmelt teenusepakkujalt, et saada parem ülevaade teenusepakkuja võimekusest, pakutava teenuse sisust ning samuti hindadest. Kindlasti tasub hinnapakkumise küsimisel anda võimalikult täpne visioon oma soovitud kodulehekülje disainist või mõttest. Vaadake lähemalt ka, mis asi on Design-Brief (vajuta SIIA) ning teenusepakkujate tehtud töid.

Kodulehe tegemine aastal 2020 on lihtsam kui kunagi varem. Iga aastaga lisandub turule uusi kodulehe isetegemise platvorme mis võimaldavad lihtsalt ja kiirelt valmistada oma ettevõttele või projektile stiilne kodulehekülg. Kõige rohkem kodulehekülgi tehakse Wordpressi baasil. Wordpress on nagu mootor, mis võimaldab ehitada kodulehe ilma programmeerimisteadmisteta. Lisaks Wordpressile on veel tuntud ka näiteks Drupal, Joomla ning erinevad e-poe tegemise teenused nagu Shopify või PrestaShop.

kodulehe tegemise õpetus Kodulehe tegemise populaarsed CMS süsteemid

Eesti turul on ka oma teenusepakkuja VOOG.ee kes pakub eestikeelset alternatiivi Wordpressile kuid on veidi kallim ülalpidamise mõttes.

Kodulehe tegemisel peaks veenduma, mille jaoks teie kodulehekülg tehtud on. Kui tegu on lihtsa ja minimaalse kodulehega, kus on lihtsalt teie ettevõtte kontakt, tutvustav tekst ning mõned pildid koos teie aadressiga, või hoopis keerulise mitmeid erinevaid teenuseid pakkuva kodulehega.

Ehk ennem kodulehe valmistamisega alustamist tehke selgeks:

  • Mis eesmärki teenib teie kodulehekülg
  • Kui suure osa teie käibest toob teie kodulehekülg
  • Kas kodulehel peaks olema ka veebipood
  • Kuidas näevad välja konkurentide kodulehed
  • Milline konkurents on teie valdkonna märksõnadel

Nende vastuste välja kirjutamine võtab mõne minuti ning säästab teile tulevikus nii aega kui raha. Tihtipeale inimesed kes soovivad omale kodulehekülge teha, ei ole selgeks teinud, mille jaoks nende kodulehekülg tehtud on. Kui küsida nõu näiteks mõne agentuuri käest, võib juhtuda, et agentuur kui äriühing soovitab teile just seda toodet, mis neile kõige kasulikum toota on. Sellepärast, saate alati parema tulemuse, kui teate mida tahate, või millist lehte vajate.

Kodulehe Eesmärk

Oletame, et teie ettevõte pakub katuse paigaldamise teenust. Sellisel juhul sooviksite kodulehekülge, kus on toodud välja teie ettevõtte tähtsaimad kontaktid, mõned tehtud tööd, ehk paar logo partneritest ning teie kontaktinfo. Sellisel juhul oleks teie kodulehe eesmärk, et pakkuda inimestele lihtsat informatsiooni ning võimalust küsida hinnapakkumist või helistada teile.

Kui te olete aga vabakutseline kirjanik, soovite te saada hinnapakkumisi kirjatöödeks.

KUi tegelete näiteks BIO Toodete müügiga, võiks teie lehel olla ka e-pood ning teie eesmärgiks oleks kas saada iniemsi teie poodi külastama, või internetist osta.

Kui oluline on kodulehekülg teie ettevõttele

Näiteks kodulehe tegemisega tegelev ettevõte sõltub otseselt oma kodulehest. Samal ajal kui metsateatise esitamise kohta informatsiooni pakkuv kodulehekülg on lihtsalt informatiivne ning ei teeni üldse mingisugust kasumit. Seepärast, tuleb teil veenduda, kui suure tähtsusega tehtav koduleht teie ettevõttele on. Kuigi näited on siinkohal veidi äärmuslikud on oluline teha selgeks, kui palju kasu kodulehekülg teile pikemas perspektiivis tuua võib.

Vastavalt selle küsimuse vastusele saate ka planeerida, kui palju tööd on reaalne kodulehe tegemise protsessi investeerida ning kas oleks ehk kasulikum tellida kodulehe valmistamise teenus tellida mõnelt firmalt kes tegeleb kodulehtede valmistamisega igapäevaselt.

Kui kodulehekülg on teie peamine tuluallikas, tuleks kindlasti kaaluda kodulehe tegemise teenuse sisseostmisest professionaalselt ettevõttelt.

Kas kodulehel peaks olema ka veebipoe funktsioon?

Hea näide on kasemahla ja mahlade müügiga tegelev ettevõte Birchlagoon, kes tegeleb erinevate mahetoodete müügiga. Tegu on eduka pereettevõttega, kelle mahetooted on müügil erinevates kaubanduskeskustes ja mahepoodides. Samal ajal, pole aga nende koduleheküljelt võimalik otse mahla osta, kuigi selline funktsioon oleks neile väga kasulik ja tooks otsest kasumit.

Siinkohal tasub ka küsida oma ala ekspertidelt nõu, kas teile oleks veebipoe funktsionaalsus kasulik. Enamus kodulehe tegemisega tegelevad ettevõtted pakuvad ka tasuta konsultatsiooni ning arvamust küsides tasuks seda teha võimalikult mitme ettevõtte juures, et saada adekvaatsem pilt ning mitte takerduda subjektiivsetesse arvamustesse.

E-poe tegemine on tihtipeale tülikas ning meie soovitus oleks sellise teenuse tellida mõnelt kogemustega ettevõttelt.

Konkurentide veebilehed

Konkurentsianalüüs on üks olulisimaid samme tegemaks kindlaks, milline kodulehekülg võiks teie ettevõttele kõige paremini sobida. Kõige lihtsam meetod konkurentide lehekülgede vaatamiseks on lihtne Googledamine. Ehk kirjutades teie põhimärksõnade Googlesse ning vaadates läbi näiteks 10 esimest tulemust. St, kui teie põhiline teenus on põrandate betoneerimine, kirjutate selle google'sse ning vaatate millised on konkurentide lehed. Eriti neid, mis on esimestel kohtadel.

Konkurentsianalüüs võtab aega vaid mõned minutid ning tihtipeale on kõige edukamad konkurendid juba aastaid oma kodulehekülgi pidanud ja arendanud ning leidnud disaini ja välimuse, mis peaks sellele sihtgrupile kõige paremini peale minema.

Taaskord on soovitatav vaadata mitmeid konkurente, kuna tihtipeale on esimeste tulemuste seas suurfirmad, kellega algajad suure tõenäosusega konkureerida ei suuda.

Milline konkurents on teie põhimärksõnadele Google's?

Kuna selline konkurentsi tugevuse analüüs, on algajale veidi keerulisem, saab sellise teenuse osta mõnekümne euro eest, või isegi tasuta mõnelt selle valdkonna ettevõttelt. Üks tuntud SEO Agentuur on itkolmnurk. Samuti võite küsida lihtsat märksõnade analüüsi Kodulehe tegemisega tegelevalt ettevõttelt. Samuti võite ka iseseisvalt kasutades mõnd makstud tarkvara nagu ahrefs (ahrefs.com), et leida parimad märksõnad. Ahrefsi kasutamise õpetuse leiate SIIT. kodulehe tegemise õpetus Kodulehe tegemise õpetus

Kodulehe tegemise õpetus

Kuna samm-sammult kodulehe tegemise õpetus on üsna pikk teema, me sellel eraldi peatuma ei hakka. Teema on hästi kokku võtnud Wixter.ee lehekülg ning nende lehelt leiate kõik ajaliku Wordpressi kodulehe tegemiseks.

Samuti leiate veebiagentuuri kodulehelt kodulehe tegemise õpetuse kus on detailsemalt kokku võetud, kuidas valmistada kodulehte iseseisvalt.

Kodulehe valmistamise teenus

Kodulehe valmistamine maksab keskmiselt alates 500€st kuni 10 000 euroni. Olenevalt lehe keerulisusest ning sisu mahtudest. Ühtset hinda on raske öelda ilma teadmata projekti tausta, seepärat tasub küsida kodulehe tegemise hinnapakkumist võimalikult mitmelt ettevõttelt.

Kui te soovite ise kodulehekülge valmistada, vaadake kindlasti Wixter.ee Kodulehe Tegemise Õpetus postitust, kus on väga detailselt lahti seletatud, kuidas samm-sammult kodulehte Wordpressi baasil valmistada.

Eestis on mitmeid tuntud agentuure kes pakuvad kvaliteetset kodulehtede tegemise teenuseid, alustades e-poodide valmistamisest kuni lihtsate template' kodulehtede tegemiseni.

Wordpress vs HTML kodulehed

Gob.ee lehekülg on näiteks HTML+Bootstrap baasil, mis on olemuselt kordades kiiremini laadiv kui keskmine Wordpressi leht, samas puudub HTML lehtedel CMS ehk Content Management System (siin lehel). Kuid ka HTML lehtedele saab CMS süsteemi paigaldada.

HTML Kodulehekülgede eeliseks ongi nende üldine lihtsus ja laadimiskiirus, samuti pigem odavam arendustöö kui teha muudatusi. Lisaks räägib HTML lehekülgede kasuks nende hea kättesaadavus ning template' lehtede odavat hinda. (Wordpressi Template maksab umbes 50€ samal ajal kui HTML Premium Template tavaliselt alla 20 euro. HTMLi miinuseks ongi vaid ehk tüütu haldamine, mis pole just eriti algajasõbralik.

Wordpressi lehti saab aga hallata igaüks ja seda üsna lihtsalt. Wordpressi kodulehe tegemiseks pole vaja programmeerimisteadmisi, kuigi need tulevad kasuks. Seepärast soovitaksime kõigile algajatele alustada Wordpressiga.

Kui teil on kodulehe tegemist puudutavaid küsimusi, võtke meiega ühendust!